מטפלים עכשיו במחלות חניכיים

במהלך התקדמות מחלת החניכיים, קיימת פגיעה בעצם הלסת וברקמות האוחזות את השיניים בלסת, מה שעלול להוביל לניידות שיניים, שינוי אסתטי, שינוי בהגייה, חוסר נוחות למטופל, ובסופו של דבר, לאובדן שיניים המצריך שיקום.

גורמים המחמירים התפתחות מחלת החניכיים

ישנם מספר גורמים המחמירים ומגבירים את התפתחות והתקדמות מחלת החניכיים, ביניהם בקרת רובד לקויה, גנטיקה, עישון, הריון, סוכרת ואוסטאופורוזיס. 

התסמינים הקליניים הנפוצים ביותר בעת דלקת חניכיים כוללים: דימום נפיחות, אודם, ריח רע מהפה ולעיתים הפרשות מוגלה (מורסה).

חשוב לדעת כי קיים קשר של יחסי גומלין והשפעה הדדית בין מחלות חניכיים לבין הבריאות הכללית של הגוף. קשר הדוק זה בין מחלות חניכיים לבין בריאות הגוף מתבטא בהשפעה של מחלות החניכיים על החמרת מצבים בריאותיים כגון סוכרת ,מחלות לב או אלצהיימר, ומנגד, בהשפעת מצבים בריאותיים שונים מסוימים על חומרתה והתקדמותה של מחלת החניכיים.

אבחון מחלת החניכיים

יש לאבחן את מחלת חניכיים בהקדם. נסיגת חניכיים ופגיעה בעצם הלסת הינן נזקים בלתי הפיכים. יש לבצע בדיקת חניכיים מקיפה ולטפל במחלה בכדי למנוע את החמרת המצב הקיים ולהפוך את הטיפול שיידרש למורכב, מסובך, ארוך ויקר יותר.

טיפול בבעיות חניכיים

טיפול בבעיית חניכיים יכול לכלול שלב ראשוני של סילוק רובד ואבנית והדרכה להרגלי היגיינה אוראלית. הניקוי יכול להיות שטחי או עמוק, לפי מיקום האבנית במשנן. 

בשלב השני, יגיע תורו של טיפול כירורגי שמטרתו לתקן את נזקי מחלת החניכיים ולהקטין את ההסתברות שהנזק בחניכיים יחזור או יחמיר. הניתוח יכול להיות בגישה רגנרטיבית (יצירת עצם ורקמה רכה); גישה רזקטיבית שמטרתה שינוי מורפולוגיית העצם והרקמה הרכה למטרת צמצום כיסים ויצירת אפשרות גישה נוחה ואפקטיבית לניקוי משטחי השן, או השתלת חניכיים לטיפול בנסיגת חניכיים.

הצלחת הטיפול במחלת חניכיים

כדי להבטיח את הצלחת הטיפול במחלת חניכיים, יש להקפיד אחרי הטיפול על שמירה מירבית על היגיינת הפה. יש לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, לנקות בין השיניים באמצעות חוט דנטלי או קיסמים רפואיים, וכן לשמור על בקרת רובד טובה ויעילה באמצעות צחצוח שיניים פעמיים ביום ושימוש בעזרים דנטליים לפי המלצת הרופא המטפל.

יש להקפיד על ביצוע ניקוי אבן מקצועי אצל שיננית מדי 3 חודשים, ועל ביקורות תקופתיות אצל מומחה החניכיים ורופא השיניים המטפל.

לקביעת תור עם ד”ר חני טנצר, מומחית למחלות חניכיים, השאירו פרטים בטופס או צרו קשר עם המרפאה שלנו

פרטי התקשרות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​