אמרו לך שהשיניים שלך אבודות? אנחנו חושבים אחרת!

במהלך התקדמות מחלת החניכיים, קיימת פגיעה בעצם הלסת וברקמות האוחזות את השן בלסת, מה שעלול להוביל לניידות שיניים, שינוי אסתטי, שינוי בהגייה, חוסר נוחות למטופל ולאובדן שיניים המצריך שיקום מורכב. ההחלטה האם לעקור שן או לנסות להצילה בצורה שמרנית או תוך התערבות כירורגית היא החלטה מורכבת.

סיכויי ההצלחה של המטופל

על מנת להגיע להחלטה נכונה עבור המטופל, יש ליצור שילוב נכון בין רצון המטופל והעדפותיו, מצב בריאותי, הרגליי היגיינה אוראלית, עישון, אפשרויות הטיפול וסיכויי ההצלחה שלהן לטווח הארוך, שיקולים שיקומיים, אסתטיים ופריודונטליים, ועלות טיפול צפויה. הרופא יבחר את האפשרות הטובה ביותר עבור המטופל בעזרת שילוב נכון של כל הנ“ל, יחד עם הידע המעשי והמחקרי שלו וניסיונו הקליני.

הקצעות שורשים – ׳ניקוי עמוק׳

ניקוי פני שטח השורש המזוהמים, המבוצע תחת אלחוש מקומי וכחלק מפרוטוקול כולל שמטרתו לעצור את התקדמות מחלת החניכיים, ולהוריד את רמת החיידקים ומדדי הדלקת בפה. במקביל לטיפול זה, המטופל יעבור הדרכה בהיגיינה אוראלית שתכלול שימוש יעיל ונכון במברשת שיניים ואביזרים שונים לניקוי בין השיניים. 

הערכה חוזרת ובדיקת חניכיים נוספת תבוצע חודשיים לאחר סיום ההקצעות. בבדיקה זו תוערך רמת הדלקת בפה ותבוצע בקרה על רמת הצחצוח והיגיינת הפה.

ניתוחי חניכיים

זהו טיפול כירורגי שמטרתו לתקן את נזקי מחלת החניכיים ולהקטין את ההסתברות שהנזק בחניכיים יחזור או יחמיר. חשוב מאוד לטפל במחלת חניכיים לפני שתתפתח ותתפשט עד לכדי אובדן עצם לסת נרחב או אובדן שיניים. ניתוחי החניכיים יכולים להיערך בגישה רגנרטיבית או גישה רזקטיבית. 

גישה רגנרטיבית – בניית עצם. זהו ניתוח בו יש ניסיון ליצירה מחדש של רקמות התאחיזה של השן שנפגעו כתוצאה ממחלת חניכיים, דלקות או חבלות. במהלך ניתוח רגנרטיבי, לאחר סילוק הרקמה הדלקתית יבוצע שימוש בחומרי עצם / חלבוני משתית האמייל (אמלוגנין), או בממברנה, בהתאם לנגעים שהתגלו, על מנת לעודד יצירה מחודשת ושיקום של מערכת האחיזה של השן – העצם והרקמות שתפקידן להחזיק את השן בלס1ת.

גישה רזקטיבית – שינוי מורפולוגיית העצם והרקמה הרכה למטרת צמצום כיסים ויצירת אפשרות גישה נוחה ואפקטיבית לניקוי משטחי השן.

השתלת חניכיים

ניתוח השתלת חניכיים למטרת כיסוי השורשים או יצירת רקמה מקורנת – רקמה המגנה על השיניים – על–גבי השורש החשוף, במטרה לשמור על המשנן או להוריד רגישות . 

סוג הטיפול מותאם באופן אישי למטופל על ידי רופא מומחה. אם ניתן, נעשה כל מאמץ לשמר את המשנן הקיים.

לקביעת תור עם ד”ר חני טנצר, מומחית למחלות חניכיים, השאירו פרטים בטופס או צרו קשר עם המרפאה שלנו

פרטי התקשרות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​